tisdag 14 juni 2011

...vecka 24

Jag vet att mina uppdateringar är bristfälliga Men ärligt så har skallen valt att prioritera bort bloggen. Jag har haft så mycket att göra så det är inte klokt.

Nåja tänkte uppdatera er lite om vad som händer med bebisen i magen. Allt går än så länge jätte bra och idag blir trollet hela 24 veckor. Igår väntade ett efterlängtat barnmorskebesök och jag fick lyssna på bebisen hjärta. Det slår så fint och har för mig att BM nämnde att det var 144 slag i minuten. Jag kan ha missuppfattat det då jag bara låg där och log och var inte så fullt observant på det hon hade att säga. Hon mätte också magen och den växer som den ska, enligt de så kallade kurvorna ligger jag precis på mitten vilket tydligen är så normalt som det bara kan bli.

Idag ringde min BM för att upplysa mig om att mina blodvärden fortsätter att sjunka vilket kanske inte är så bra. Jag har slarvat med järntabletterna, men detta beror helt enkelt på att jag blir förstoppad när jag äter dom. Jag ska skärpa mig och måste nu äta dem regelbundet (istället för varannan dag måste de nu ätas varje dag). Jag måste även se över kosten. Vad gör man inte för sin lilla bebis?

Nu har ni fått er en liten uppdatering. Snart dags för lunch, denna dag är en sådan dag man skulle kunna hoppat över, hoppas den blir bättre.

Kram/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar