tisdag 21 juli 2009

...en bra start på semestern

Igår blev det en dag ute i skogen. Jag, M och mamma hade bestämt att vi skulle ut och plocka svamp och blåbär. Det började ganska segt, vi hittade några få blåbär och insåg att vi aldrig skulle lyckas fylla våra glasslådor om vi skulle vart kvar där. Så vi bytte ställe, och där var det helt galet med blåbär. Vi fick med oss en massa blåbär hem. Svamp blev det inte så mycket av.


När vi sedan kom hem var det dags och göra sig iordning och ta sig in till stan för att äta middag med svärfar. Mycket god mat blev det.


När vi var på väg hem igår så gick vi förbi Strands i Västerås. Denna skyltdocka skulle föreställa en bebis. Jag tyckte den var galet otäck och såg inte alls ute som en gullig bebis. Den ser mer ut som Chucky den onda dockan.


Klockan är nu lite efter sju och jag har varit vaken sedan sex. Gick liksom inte och sova mer fast jag har semester. Jag har hunnit baka blåbärsmuffins och det luktar verkligen mumma i hela huset. Nu snart är det dags för frukost. Sedan bär det av mot Sala silvergruva med M och mamma.


/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar