tisdag 14 juli 2009

...en dålig natt

Inatt har jag sovit så dåligt som man bara kan sova. Skallen har varit full med läskiga drömmar som har jagat mig.

Vaknade första gången vid ett tiden, helt genom svettig och med en läskig obehags känsla i hela kroppen. Kollade på mobilen, kollade så att M andades gick upp och kikade ut genom fönstret. När jag insåg att allt var ok la jag mig i sängen och somnade om.

En timmer senare, hoppar upp ur sängen som en tok. Tittar på klockan och inser att hon bara är 02,15. Får samma obehagskänsla i kroppen igen. Nånstans i kroppen får jag känslan av att nånting har hänt med min lillebror. Messar honom och får självklart inget svar. Trött och orolig lyckas jag somna igen.

Vaknar igen vid halv fyra, drömmer då att planet till Las Vegas kraschar. Jag klarar mig men inte M. Jag är alldeles tårögd när jag vaknar. Kryper in hos M och inser att jag haft en dålig natt. Somnar sedan om.

I jugo brukar man säga att om man drömmer att någon dör så förlänger man den personens liv. Eftersom jag rätt ofta drömmer om att M dör, då kommer den jäkeln bli grymt gammal :-)

Nu ska jag sätta fart och jobba här. Idag blir det en trevlig dag med vännerna M & M.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar