onsdag 23 december 2009

...dan före dan

Kan knappt fatta att det är julafton imorgon. Man har längtat och längtat och när det väl blir julafton så går den över allt för snabbt. Men nu ska vi passa på att njuta.

Igår hade vi en liten glöggkväll för vännerna hemma hos oss. Det blev lite glögg, lite mat och julklappsbyte. Alla skulle köpa en julklapp för max 40 kr och det skulle vara nånting på J. Mattias gav bort mig, han ramade in ett foto på mig och sa att han gav bort en jugge. Tok Matte. Det var en trevlig kväll. Jag fick även visa upp min nya Kitchen Aid som jag är mer än stolt över. Den är fin fin.

Idag har jag varit ledig, tanken var att jag skulle jobba ett par timmar med bossen ringde och sa att det hade löst sig så jag slapp. Under dagen har jag passat på och pysslat här hemma, tvättat, städat och betalat räkningar. Nu sitter jag och Mattias i soffan och dricker glögg. Snart blir det uppesittar kväll med Bingo Lotto och en massa goda ostar och vin.

/E