tisdag 1 december 2009

...man lär sig något nytt varje dag

Fem saker ni inte visste om mig.

Varje gång Mattias är bortrest så försöker jag sova hemma själv. Men det slutar alltid nästan att jag åker hem till mina föräldrar och sover i mitt flickrum. Jag är galet mörkrädd och i vårt monster stora hus får jag för mig att någon är i källaren utan att jag hör det. Idag är Mattias bortrest så håll tummarna för min första natt som ensam fru ska gå bra.

Mattias får aldrig tvätta eller plocka undan tvätt. Det är inte för att han inte kan, jag gillar inte sättet han viker kläder på. Det blir liksom inge bra, sedan gillar jag inte att han inte vänder kläderna åt rätt håll. Dvs han stoppar alltid dom i tvättmaskinen när dom är ut och in, och enligt mig är det fel. Så nu låter han bli tvättmaskinen.

Jag älskar listor, jag har nästan en lista för allt. När jag städer skriver jag listor på vad som ska göras, när jag jobbar skriver jag en lista i veckan på vad som ska hinnas med till och med när jag ska shoppa julklappar har jag redan innan jag åker ner på stan bestämt vad alla ska få och då följer listan med på shoppingturen.

Jag är extremt nogrann med papper. Jag spar ALLT. Jag har en pärm för varje år. Den fyller jag med räkningar i datumordning, lönespecar och allt annat du kan tänka dig som kommer under ett år.

Jag tycker blodpudding är bland det sjukaste man kan äta. Ni hör ju själva, bara namnet gör att man aldrig skulle stoppa det i munnen. Mattias tycker om det, men han får inte äta det hemma. Han får inte steka det i våra stekpannor. Då kastar jag dom. Jag skulle hellre äta ett koöga än blodpudding.

/E

2 kommentarer:

  1. Hihihi hoppas att du inte får järnbrist sen när du är gravid så du måste äta blodis..=)

    Det är ju sjukt gott tycker jag (som tur är)..

    Puss

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att du tittade in och skrev några rader i min blogg. Glad att ni uppskattade kortet! Har kikat runt här och njutit av de vackra bröllopsbilderna.
    Hälsar Karin/kajsaloppan

    SvaraRadera