torsdag 7 juli 2011

...magen i dagsläget



Jag har inte bjudit er på många magbilder, detta beror helt enkelt på att jag tycker det känns lite flummigt och fota magen. Jag har inte ens för privat bruk fotat magen vecka för vecka som många gör. Kanske kommer ångra det sen, men då är det så. Tänkte iaf att jag skulle bjuda er på en magbild på min gigantiska kula.

Det har snart gått fulla 28 veckor och jag tycker tiden står still. Jag är rätt less på att vara gravid och vill bara att bebisen ska komma ut nu. Kan inte förstå hur vissa människor orkar vara gravida typ 10 gånger ( familjen annorlunda ), det är ju för tusan as jobbigt på alla sätt och vis. Jag vet inte om det är extra jobbigt nu när det är sommar men försöker intala mig det. Jag är uppsvälld överallt och vigselringen har jag inte kunnat haft på flera veckor, fötterna har jag glömt bort hur de ser ut då magen är i vägen och att sova en hel natt händer inte längre. Bebisen sparkar hela nätterna och ibland gör det riktigt ont, att man sedan väger mer än sin man är inte heller super festligt. Nåja, jag gillar verkligen inte detta som ni märker, men fy bubblan va jag längtar efter den lilla människan som växer inuti mig, jag är så nyfiken på henne på alla sätt och vis. Och ärligt talat känns det rätt galet och redan kunna säga att man älskar det lilla trollet som snart ska få komma ut till oss

/E

4 kommentarer:

  1. Äntligen lite gravidsnack här i bloggen!:) Jobbigt att vara så svullen men nu är det "bara" 12 veckor kvar.:) Kram

    SvaraRadera
  2. haha du är för söt Elma:) Du är ju super duktig som håller ut, kämpa på inte länge kvar nu:=) jag skulle kunna tänka mig vara gravid över vinter aldrig mer sommar och plus jobba som jag gjorde NEj tack:)

    SvaraRadera
  3. Ja.. även om det är mysigt att veta att det ligger en ny liten familjemedlem i magen så håller jag helt med. Inte så himla kul ändå ;) Tyckte också att det var riktigt jobbigt och längtar inte jättemycket till nästa gång (som man ju ändå hoppas att det blir) =)

    Jättefin mage har du i alla fall =) Och tiden går tyvärr sakta, men sen när barnet är här så kommer det gå superdupersnabbt så det jämnar ut sig =)

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Hej, vilket underbart hus...!!
    Jessica

    SvaraRadera