måndag 19 december 2011

...en ovanlig måndag

Present till Freja från familjen W

Jag och Freja åkte efter lunch in till Erikslund för att fixa julklapp till Mattias mormor. Jag kliver in i tygaffären och möter en gammal vän från gymnasiet och hennes charmiga dotter, jag som redan var på grymt humör blev då ännu gladare, en liten stund senare springer jag på ännu en vän från förr, vi gick skolan tillsammans i mellanstadiet och hon hade fått en liten son. Sedan hörs jag med en gammal vän på telefon vilket också var mycket trevligt och sist men inte minst när jag bestämmer mig för att åka hem springer jag på en bekant som var pappaledig med sin dotter, han bjuder på fika och jag får en härlig vuxenstund med en massa struntprat. Dagen avslutades med besök från familjen W som skämde bort både oss och den lilla damen i familjen med presenter. Tack fina ni.

Härlig måndag måste jag säga.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar