måndag 28 september 2009

...gammalt blir nytt

M har världens gulligaste mormor. Hon är en sån där super söt tant som man bara vill sitta och lyssna på i timmar. Hon har alltid något intressant och berätta.

Vi brukar hälsa på en då och då. Och varje gång vi har varit dit har jag påpekat att jag tycker hennes stolar är så himla fina (dom på bilden). Nu när hon är 81 har hon bestämt sig för att köpa en ny soffa hem till sig. Hon var lite orolig att folk skulle tycka att hon var en tokig tant, men vill hon ha en ny soffa så ska hon ha det. Igår var iaf jag och M dit och fika och då frågade hon mig om jag ville ha hennes stolar. Jag blev verkligen jätte glad. Nu står dom hemma i vår källare och makeovern har börjat. Vi ska slipa benen och måla dem svarta, sedan ska vi lämna in stolen för att klä om den. Det nya tyget blir nog något åt det vita hållet.

Jag älskar iaf mina stolar och dom kommer bli as tuffa i vårt annars super moderna hem.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar