söndag 8 augusti 2010

...nytt i hemmet

Efter att idag har sålt våra gamla hemska Malm sängbord var det dags för oss att köpa nya. Jag hade spanat in ett sängbord från Ikea och självklart i Hemnes serien, men det har dock varit lite för högt för vårt sovrum. Då vi har snedtak är vi lite begränsade. Men för ett par dagar sedan kom jag på den briljanta idéen att vi kapar benen 10 cm. Och yes, idag köpte vi dem och fina pappa hjälpte oss att kapa benen och såhär tjusigt blev det :-) Även sänglampan är ny, den är från Nordic.


Jag kunde heller inte låta bli och köpa denna fina kanna på Ikea. Jag ska alltid ha färska blommor i den, det ser så himla hemtrevligt ut. Just ja, måste även berätta att jag har slängt ut allt det gröna vi hade här hemma. Tröttnade på färgen ganska snabbt, nu är jag på jakt efter gråa detaljer :-)



/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar