tisdag 17 maj 2011

...halva tiden kvar

Idag blir bebisen 20 fulla veckor vilket känns rätt knasigt. Tiden går otroligt sakta och helt ärligt känns det som att jag varit gravid hela mitt liv. Jag längtar efter vårt lilla troll nå oerhört och speciellt nu när man känner små kickar där inifrån, dock kan jag erkänna att jag inte alls trivs i denna gravidkropp. Jag känner mig inte sådär super snygg och kläderna bara hänger i garderoben då inget längre går på. Jag har köpt två par mammabyxor och tro inte att de är några skönheter. Nu snart kommer sommarvärmen och jag bävar för vad jag då ska kunna ha på mig. Löjliga grejer tycker säkert många av er men jag är sån. Jag har även de senaste nätterna börjat drömmar att bebisen försvinner från magen vilket medför att jag vaknar mitt i natten stressad och i total panik. Dock ska jag inte gnälla, jag har verkligen mått grymt bra de första tjugo veckorna och jag hoppas resterande 20 veckorna blir likadana. Jag har inte mått illa, jag har inte fått några direkta cravings och so far ingen foglossning.

Nu ska jag göra det bästa av dem kommande tjugo veckorna. Vi är anmälda till en profylaxkurs som börjar i mitten på juni som ska bli spännande.

Snart dags för målning på huset.

/E

1 kommentar:

  1. köp dig leggings, tunikor och klänningar det hade jag i sommar när jag var gravid beror ju helt klart på vädret hur varmt det är:)

    SvaraRadera