onsdag 24 juni 2009

...jäkla brudklänning

Brudklänning... måste man ha en sån när man ska gifta sig?

Jag känner mig super stressad, det är iofs 5 månader kvar tills vi ska åka till Las Vegas och egentligen har jag hur mycket tid som helst på mig och hitta den perfekta brudklänningen... trodde jag.

Har ju varit runt på dem ställen här i Västerås som säljer brudklänningar och jag hade verkligen ingen lust att betala dryga 10 000 för något som jag kommer bära i knappt 5 timmar. Det fanns heller ingen klänning som kändes hundra, sedan har jag extremt svårt för butikspersonal som blir för på. Jag vill ju inte bli påtvingad en klänning som dom kanske tycker är fin och jag hatar. Jag bestämde mig då att jag skulle köpa klänning på nätet, vilket verkar ha varit en dum idé. Har kikat runt lite på ett par svenska hemsidor och hittat många fina klänningar. När jag sedan av en slump kikade in på bröllopstorgets forum så var det inte många som hade bra erfarenheter av svenska brudklännings nätbutiker. Jag hade tänkt och beställa min klänning från Anns FBK, men när typ alla säger att det är skit så står jag nog över.

Nu har jag börjat kika runt lite på kinesiska sidor. Kanske beställer två eller tre stycken därifrån, någon måste ju passa. Och den eller dom som inte passar kan jag ju sälja på blocket. Man får ju typ tre klänningar via en kinesisk webbshop till priset av en i butik i Sverige.

Jag måste verkligen bestämma mig nu, för skulle jag göra en lista på vad som behöver vara förberett innan bröllopet så skulle jag inte kunna bocka av en endaste pryl från den listan. Vore som sagt skönt och ha klänningen avklarad.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar