måndag 10 maj 2010

...en grym helg

Helgen har verkligen varit en sån där toppen helg som man kan leva på hur länge som helst. Dock har den gått lite för fort, men så är det alltid när man har roligt.

Direkt efter jobbet i fredags satte vi oss i bilen och åkte till vänner M och M i Stockholm, på schemat stod Lady Gaga konserten. Hemma hos M och M bjöds de på goda ostar och gott vin. De absolut bästa av allt var allt mys man fick med deras lilla kille som är världens snällaste bebis (han är nu fyra månader och fortfarande har jag inte hört honom gråta)
Jag kan verkligen inte beskriva hur bra konserten var. Kvinnan är helt galen och den show hon bjöd på var helt sjukt bra. Jag vill ge Lady Gaga fem Elmor av fem möjliga :-) Efter konserten avslutade vi kvällen med champagne.

Lördagen bjöd på riktigt kasst väder men trots de var jag på mitt bästa humör. Då vi sov över hos M och M vaknade vi upp i ett grått Sthlm, vi trotsade iaf vädret och åkte ut till Tyresö slott och åt lunch. Galet mysigt Tyresö är (har aldrig varit där tidigare, eller jo en gång som jag inte kan minnas). På kvällen skulle vi träffat vännerna J och T men jag var heeeelt slut så vi var sådär galet dryga och ställde in. Istället hyrde vi massor med filmer, kirrade godis och kycklingburgare och mös i bion hela lördan. Vi somnade runt tio :-)
Söndagen var vi på visning med J och T, vi kika på ett hus i Frösåker. Vi har inga som helst planer på att flytta men ibland är det härligt som inspiration och åka och kika på trevliga hus. Efter visningen åkte vi och kika på tomten där J och T ska bygga sitt hus, kommer bli så sjukt fint och avundsjuk de är jag :-) Handla gjorde vi också. En sån där lagom söndag som avslutades i bion med sista S.Larsson filmen.



/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar