tisdag 11 januari 2011

...så stolt så att jag nästan spricker

Okej nu ni ska ni får höra något galet roligt. I Sverige anordnar Isover, ett stort företag inom byggbranschen framförallt inom isolering en tävling som belönar de mest innovativa företaget inom miljöbyggande i Sverige. Carpenter fanns bland de nominerade. Först och främst är det en gigantisk ära för ett litet företag som oss att ens bli nominerade men det kanske coolaste av allt är att Carpenter vann. Bland alla dessa företag som var nominerade kammade vi hem vinsten.

Våra passivhus har vunnit pris för att de är sååå miljövänliga. Vi har ännu ej fått motiveringen utan fick veta på telefon att vi hade vunnit. Vi som sitter på kontor blev helt till oss och stoltheten medförde att jag idag måste ha växt en sisådär 10 centimeter. Jag håller för tusan på att spricka av stolthet :-)

Nu till del två i detta, det som kanske är ännu mera roligt är att Carpi kommer få åka till Barcelona och tävla om att få motsvarande pris fast inom hela Europa. I början på Juni åker E (min far) och kollegan M till Barca och ska fajtas bland alla giganter om att bli bäst i Europa. Där representerar vi inte bara Carpenter utan hela Sverige då tävlingen är internationell. Detta är såååå sjukt coolt så ni anar inte. Jag är så otroligt glad över vårt fantastiska gäng på Carpi. Vi är bäst :-)

Västerås första passivhus = Sveriges bästa passivhus :-)

/E

4 kommentarer:

  1. fan va glad jag blir...shit va roligt...va stolt jag är...enes is the king....hoppas ni vinner även i barca...skit roligt juh...pussam.../selma

    SvaraRadera
  2. Shit vad roligt! Så glad för er skull.

    SvaraRadera
  3. grattiiisss fam bilalovic och åhln eller sa jag fel .... lycka till med allt!!! cmka

    SvaraRadera
  4. sv: jag fick en känsla att jag måste skriva av mig och något nytt så det blev av min familj och lite annat....tack gumman och älskar er alla det står oxå...kram

    SvaraRadera