tisdag 25 januari 2011

...skola, jobb, skola


Idag är det fullfart. I eftermiddag börjar nya terminen och jag hoppas att allt går som det ska. Då många lärare på MDH är väääldigt sega på att rapportera in poäng har jag inte kunnat registerart mig på kursen jag ska läsa (c-uppsatsen) för att det ej ser ut som att jag är behörig. Men det kommer nog ordna sig, annars kan lärarna räkna med en förbannad Elma.

Sitter hemma nu och pysslar med den sista uppgiften för HT10. Gjorde inte den förra omgången för att jag helt enkelt inte orkade så ska göra den nu. Dock är det en ny uppgift. Ska plugga fram till tio sedan ner till Carpi och sedan till skolan för upprop. Blir en massa flängandes idag, men det gör inget.

Lägenheten vi tittade på igår var helt okej. Bra område, tillgängliga parkeringar och nära stan. Dock får man komma ihåg att det fortfarande är en hyresrätt vilket innebär konstiga färgval, tex röda tapeter i hallen, blä. Matte har lovat att sanera allt med en massa klorin. Så nu är det iaf klart, vårt tillfälliga boende blir på Hemdal.

Idag känner jag mig mycket piggare än vad jag gjort på många dagar, skönt :-)

Nu tillbax till studierna.

/E

2 kommentarer:

  1. Elmish det kommer bli en toppen termin, hoppas bara vi slipper springa till studievägledaren, stackarn hahha!bästa av allt är att det är vår snart!!wiii :) Nu kör vi!!4 månaders stress sen är det sommar!o grattis to the new place :) röda väggar är lagom västeråsigt har ni bård oxå?:P du får köpa buddha tavlor från nisses...så det passar med lägenheten :P ses kl.13 utanför bibblan KRAM

    SvaraRadera
  2. sv: tack gumman det går över men det tar tid hoppas att allt går bra för er!!!mvh mirela

    SvaraRadera