tisdag 1 mars 2011

...dag 16 – första kyssen och dag 17 – barndomsminne

Dag 16 – Första kyssen
Jag var kanske typ tretton år och jag kommer ihåg att vi lekte typ ryska posten. Vi var hemma hos min dåvarande bästa kompis S. Jag skulle kyssa en kille som jag inte alls tyckte om. Så när det var vår tur och han skulle kyssa mig blev jag typ super fnittrig. Kyssen blev ingen kyss, men alla där inne trodde det var vår första kyss. Min riktiga första kyss vill jag hålla hemlig, men den gången var jag iaf lite kär :-)
Dag 17 – Barndomsminne
Hur många barndomsminnen har man inte egentligen? Jag skulle ärligt kunna skriva en memoar om allt tokigt och roligt vi hittade på när vi var små men kommer absolut inte göra det nu.
Ett av mina roligare minnen från barndomen är alla galna somrar med kusinerna D och S. Jisses vi kunde verkligen inte slita oss från varandra när vi var små. Då de bor på en ort ca 20 mil från mig pendlade vi mellan varandras bostäder så att vi fick hänga hemma hos båda. Vi hittade på galet mycket roligt och ingen dag var den andra lika. Ibland vill man bli sådär liten igen, men nu är vi alla tre gamla gifta kärringar som träffas alldeles för sällan (D är inte gift än, men troligen i sommar). Nej fan brudar, varför ses vi så sällan?
Kram/E

1 kommentar:

  1. faaan jag saknar den tiden...vi hade så kul,många fina minnen.många bosniska fester..mkt bus hehe..måste ses snart....kram selma

    SvaraRadera