onsdag 26 augusti 2009

...att känna sig lurad

Idag har det varit en riktigt kass dag i Elmas liv. Min kära far fick för sig att han och ett gäng polare skulle åka till Barcelona och tittat på fotboll, dom är ett gäng på 8 personer.
Ryanair har ju börjat flyga från Västerås vilket är riktigt skönt så han ber mig boka och betala en enkel resa till Barcelona eftersom hemresan inföll på söndag kväll och då skulle dom inte hinna se matchen. Så jag bokar varje resa för sig, dvs dit och hemresan. Jag betalar allting och blir helt ställd när jag ser att flygresan t/r för 8 personer kostar ca 6000 kr. Helt galet billigt tänker jag. Så jag bokar hotell, köper matchbiljetter utan avsbeställning skydd och skickar sedan ut ett mail till alla det ska föras över dryga 3000 kr pp till pappas kontot. Jag bestämmer mig sedan för att gå in och kolla så att allt är draget, när jag sedan kikar på dragningarna från Ryanair så ser jag att det har dragit drygt 18 000 kr för flyget. Jag fattar då ingenting, jag tar fram alla papper och börjar kika och ser då att alla hemresor är dragna i EURO. Ingenstans på hemsidan står det att det har ändrats till euro inte ens när jag betalar ser jag att det är i EURO. Jag ballar ut totalt, blir skit ledsen att det kunde bli så fel. Ringer till Ryanair och försöker avboka och dem ber mig i princip och dra åt helvete. Kollar om jag kan avboka matchbiljetterna där ber dom mig också att dra åt helvete. Så en resa som för 8 personer skulle kosta ca 3000 kr pp blir det nu över 5000 kr pp. Fan va arg och ledsen och upprörd och lurad jag känner mig.

Jag kommer aldrig i hela mitt liv sätta min fot på ett Ryanair plan. Jag betalar hellre mer för lite service. Hoppas bara detta löser sig till det bästa, alla i gänget kanske inte är sugna på att pynta 5000 spänn för 3 dar i Barca.

Nu ska jag åka hem och tycka synd om mig själv.

Kram från en ledsen Elma

2 kommentarer:

  1. Dom är ju störda dom där Ryan air!!

    Vi kollar oxå runt på lite resor till barca, vill så gärna se Zlatan!

    På fredag vill vi ha en visning av klänning, ringar, inbjudningar och sånt kul!=)

    SvaraRadera
  2. Maria - Det är dom verkligen. Barca är nog grymt, jag och Mattias vill också åka. Vi väntar nog till våren...

    Några önskemål om mat på fredan? Puss Puss

    SvaraRadera