måndag 31 augusti 2009

...en dag i Elmas liv

Åh vilken morgon, när jag vaknar tänker jag direkt "Hur kan väckarklockan ringa redan? Jag la ju mig precis" Innan jag far in i duschen brukar jag "Vem orkar duscha kl 05:30, de gör man ju dagen innan" Sedan är det in i garderoben och rota, just nu har jag märkt att jag ofta väljer "Jeans och gärna någon collageaktig tröja med uppkavlade ärmar" På väg ut genom dörren får jag ett sms från "Någon kollega" som skriver "Att den är sjuk" När jag kommer fram till Carpenter hejar jag snabbt på "MM och EB" Och eftersom jag inte hann med någon frukost "Jag hinner alltid med frukost eftersom den alltid står klar när jag stiger upp" Sedan åker datorn fram och den första sajten jag går in på är "Aftonbladet" eftersom "Jag vill läsa om allt sjukt som händer i världen"

Vips har förmiddagen flugit förbi och jag drar för en lunchdejt "Hos min mamma" där jag träffar "min mamma, lillebror och pappa" som utbrister "Vilken snig troja du har Elma, är den ni?(mamma utbrister)" när vi ses . Efter vi ätit märker jag "Att jag fick ont i magen av alla pannkakor och får för mig att en kaffe kommer hjälpa"

När kvällen kommer byter jag om till "Mina vita långkallingar med blå hjärtan och M:s slitna t-shirt" och beger mig till "Soffan" där jag "Glor på skräptv och äter kvällis" ända till klockan "21" då jag känner att det är dags för "Min skönhetsömn som aldrig riktigt verkar vilja göra mig vacker"

När jag till slut lägger huvudet på kudden ångrar jag att jag inte hunnit "Gått och kissat en gång till, är allt för seg för att stiga upp och inser att jag kommer bli tvungen att nattkissa" men är glad att jag har "Jobbat en massa trots min massiva trötthet"

På natten drömmer jag om "Om min vän M, att hon får en bebis och det är en liten tjej" innan klockan ringer och det är dags att kicka igång en ny dag .'

Hittade denna på tv4.se. Lite rolig tyckte jag att den var :-)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar