söndag 14 februari 2010

...min möhippa

Jo jag vet att de var snart fyra månader sedan jag blev fru.

Eftersom jag och Mattias gifte oss i Vegas och höll bröllopet hemligt var den ingen av våra vänner som hade möjligthet att anordna möhippa eller svensexa för oss.

I torsdags sa Mattias till mig att jag och han skulle iväg och hitta på något på lördan. Han sa att han hade planerat en mysig dag för oss två tillsammans. När det väl blev lördag ställde vi kl på 7 eftersom han påstod att vi skulle åka iväg kl 8. Så lata jag låg kvar i sängen till 7,30. När jag klev upp och tog mig ner för trappen knackade det på dörren. Iklädd långkalsonger och en fläckig t-shirt vägrade jag öppna. Men Mattias tvinga mig, så jag öppnade och jäklar va jag blev förvånad. Utanför dörren stod underbara tjejerna med filmkamera och packlista.

Så lite smått stressad drog jag på mig kläder och packade ihop det som stod på listan och sedan bar det av mot massa roliga äventyr. Vi började morgon med en super mysig och god frukost hos E. Efter det var det dags för stopp nr 2 som var Arosfortet, när vi kom tid stod Mattias syster där och vänta. Jag blev lite bölig och dagens första tårar kom. Vi hade så galet roligt och självklart vann ju team sexy som bestod av mig, Mattias syster och underbara T. Det andra laget hette Elmas bättre hälft och bestod av ryssen O, fröken L, söta E och B.

Efter detta bar det av mot en lunch på stan, där stod sedan underbara vännen M och vänta på oss. Då kom tårarna för andra gången.

Sedan fick jag spöka ut mig i en 70-tals outfit och så skulle vi alla tillsammans lära oss en disco dans. Galet roligt och ännu roligare blev det när fluffperukerna åkte på. Svettiga och helt slut fick vi ett par mysiga timmar hos T med tjejsnack, vin och godis. Jag fick även måla ett porträtt av Mattias.

Efter mys gick vi mot Limone där vi skulle äta en god middag. När vi klev in på Limone satt hela grabbgänget och vänta och då kom gråt nr 3. Mattias hade fått haft sin svensexa under dagen (jag visste inget då min telefon togs i beslag). Han hade fått åka skidor, druckit jäger och även han hade fått måla en tavla.

Jag vill bara att alla ni som var med igår ska veta att det betyder MASSOR för mig. Jag hade verkligen en helt perfekt dag och kväll och det blir verkligen ett minne för livet. Och tjejer, raderna i bröllopsboken om möhippan och svensexan är nu ifyllda.

Älskar er alla massor

/E

1 kommentar:

  1. Hej min vän!
    Tack för i lördags! Vad roligt vi hade, jag har inte skrattat så mycket på länge. Plugga nu på bra så kommer det att gå galant på fredag. Jag håller tummarna. Jag åker till mamma och pappa i morgon. Vi kan ju ses nästa vecka istället. Kram, kram

    SvaraRadera