tisdag 20 april 2010

...det finns en dag då man kan andas ut

Nu kan man äntligen pusta ut, för stunden i alla fall. De senaste veckorna har jag inte många kvällar kommit hem innan åtta så idag åkte jag till jobbet vid 6,30 och åkte sedan hem vid 12. Vi skickade även hem våra killar vid tio tiden då de har slitit som tokar de senaste veckorna. Men nu är de tre första lägenheterna besiktade och klara och deadline för nästkommande tre lägenheter är satt till någon gång runt den 20:e maj. Så nu har vi all tid i världen känns de som.

Imorgon kommer jag spendera dagen på mitt kontor där jag ska försöka jobba undan någon veckas pappersarbete. Högarna slutar visst inte växa om man blundar för det :-) Men borde hinna med mycket imorgon om jag bestämmer mig för att vara tokeffektiv.

Måste erkänna att de har varit nyttigt för mig och haft häcken full i ett par veckor. Jag har lärt mig så mycket om mig själv och jag har lärt mig att när man känner sig som tröttast och segast så har man alltid lite till att ge (som tex igår när jag ville ge upp vid 20,00 men tog tag i mig själv och körde på fram till nästan 22,00). Jag har verkligen lärt mig att stress inte är så farligt som jag har trott. Jag är nog en arbetsmyra, precis som min far dock har jag bara inte vetat om de för än nu. Nu snart kommer de återgå till de vanliga då skolan slutar i början på juni. Då blir de bara jobb och rätten. Sedan är de tillbaks till skolan igen i augusti.

En sak som gör Mattias glad är att när jag befinner mig på jobbet fram till 21 så hinner jag inte göra av med några pengar. Så denna Amex är sjukt låg, typ kanske den lägsta ever. Hehe, ännu en sak att vara stolt över. Dock väcktes mitt shopping begär nå enormt när jag kika in på några webbshopar så de blev ett par klick :-)

Nu ska jag läsa lite ekonomi, Mattias tittar på fotboll och jag bryr mig inte ett dugg.

Trevlig kväll/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar