måndag 19 april 2010

...helgen var ännu en gång för kort



I fredags var Mattias ut med jobbet och jag fick en kväll hemma. Dock jobbade jag till nästan kl 21 så de blev inte så mycket till kväll. Tog en dusch och somnade i soffan, var tydligen helt död då jag inte ens hörde att Mattias kom hem. Otäck!
Lördagen bjöd på den efterlängtade Tibble visningen. Vi steg upp vid sju och åkte upp till Tibble vid 8. Ställde iordning allt och sedan var det dags att invänta besökarna. Och jisses vilken bra visning de blev. Mattias grillade korv som en tok, jag försökte hjälpa till med korv och tipspromenaden, barnen fick rida på en pony och de absolut viktigaste var att folk ville tittat på våra fina hus. Besökarna strömmade in och vi fick de till fler än 300 besökare. Nu håller vi bara tummarna att de säljs snabbt.

Efter visningen åkte vi hem tillsammans med M,M och O och bara tog de lugnt. Åt gott, drack gott och de bästa av allt var allt mys man fick med O. De är utan tvekan den snällaste bebisen ever. Han gråter aldrig och ligger mest på sin filt och ser nöjd ut.

Söndagen var precis som en söndag ska vara. Lång frukost, promenad och fika hos M-Å och B i deras nya hus. Kvällen bjöd på film och en jäkla massa tvätt :-)

Nu sitter jag i skolan och väntar på att få åka och plocka upp Mattias. Sedan blir de raka vägen upp till Tibble där jag ska jobba ett par timmar då de är besiktning imorgon.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar