onsdag 13 oktober 2010

...denna morgon var kaos


Denna dag började rätt kaosartat. Då jag igår lämna ifrån mig min nyckel till Mäklaren så hade jag ingen hemnyckel (en av nycklarna har pappa, en har sector-alarm). Planen var att Mattias skulle lämna sin nyckel till mig imorse då han åkte lite tidigare, men den planen sket sig. Av ren vana plockade Matte med sig sin nyckel så när det var min tur att ta bussen till skolan inser jag att jag inte kan låsa dörren. Jag vill självklart inte lämna den upplåst hela dagen då vi har en hel del prylar vi inte vill bli av med. Så jag tar en promenix till mams, smyger in i huset då hon sov, snor hennes bil och kör som en dåre in till Mattes jobb. Jag gjorde många crazy omkörningar och på 70 sträckan höll jag stadiga 140. Väl framme kom Matte ut med nyckel och han konstaterade att jag var en ängel (vilket jag är), Matte har för tillfället kaos på jobbet och har den senaste veckan stigit upp vid 3 för att vara på jobbet strax efter 3. Så jag var en snäll fru och lät han slippa åka hem och låsa dörren. Hemresan var också brutal, jag gasade på som tusan och en lastbil tuta på mig för att han tyckte jag gjorde en dum omkörning. När jag sedan kom hem låste jag dörren, åkte och köpte bussbiljett, lämnade bilen till mams och tog bussen till skolan. Jag var 45 min sen, vilket suger då jag typ aldrig är sen. Men men, sånt är livet.

Nu sitter jag hemma och läser i min nya bok inom marknadsföring. Super intressant. Jag fick skjuts hem av skolkompisen A och hennes kille. Tack snälla ni. Jag uppskattar det massor. När Matte kommer hem ska vi ut och tvätta klotter och sedan ska vi laga lite lax.

Hoppas ni kära läsare haft en bra dag.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar