måndag 21 februari 2011

...dag 09 – min tro eller livsfilosofi

Jag har varken någon tro eller någon livsfilosofi. Jag har aldrig i mitt liv varit religiös och jag har alltid resonerat som så att det är rätt svårt att tro på något man ej kan se, känna eller uppleva. Många säger säkert att man kan vara med om alla dessa ovanstående saker när det kommer till religion men jag känner inte så. Jag har en stor respekt för alla religioner dock finner jag ofta dom som grunden till de flesta problemen i världen.
Jag är en person som tror på mig själv och mina nära och kära och finner att det räcker gott och väl. För mig är människor som tror på någon form av gud relativt osäkra människor och saknar kanske styrkan att tro på sig själva, de är dessa individer som enligt mig vänder sig till högre makter för stöd och det är fantastiskt att det finns något för dem också.

Jag känner på mig att detta inlägg kommer sticka i mångas ögon. Men vet ni vad, jag står för detta. Jag har aldrig påtvingats någon religion, tack och lov för det.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar