torsdag 3 februari 2011

...studentlitteratur


Idag hämtade jag ut fritt med böcker som ska underhålla mig denna termin. Jag läser ju 15 hp Handelsrätt och sedan läser jag 15 hp Marknader och Affärsrelationer och sist men inte minst ska C-uppsatsen skrivas denna termin Jippi. Känns som att jag har lite att göra. Det var iofs inte det jag skulle skriva om, på alla hjärtansdag har vi ett litteraturseminarium där denna bok ska behandlas, Konsten att vara snäll. Det är ingen traditionell studentlitteratur så det känns urflummigt att läsa den. 39 spänn kosta den vilket är den billigaste skolbok jag någonsin köpt. Behöver nu iaf köpa senaste upplagan av Lagboken, men är brutalt osugen på att betala 2000 spänn för den hundra kilos tunga boken som jag troligen aldrig kommer förstå mig på något vidare. Hm, ska vi klassa det som dagens I-landsproblem eller att vår Boxer här hemma har pajjat och att vi inte har någon tv. Vi stirrar på varandra och och snart kommer vi nog börja prata känslor, not :-)

Hoppas alla haft en bra torsdag, imorgon är det fredag vilket innebär troligen god mat och god dryck.


/E

3 kommentarer:

  1. Hej,

    kan inte låta bli att tipsa om hur du kan komma över lagboken lite billigare:
    http://www.studentlitteratur.se/o.o.i.s/10314

    Fin blogg du har!

    SvaraRadera
  2. när jag läste handelsrätt var det en annan student som tipsade om att man kunde höra med tingsrätten eller advokatbyråer efter lagböcker från förra årets upplaga. man kunde få dem för några hundralappar och vi fick använda förra årets upplaga när vi läste :)

    SvaraRadera
  3. Tack för alla tips. Jag uppskattar det massor. Kram/E

    SvaraRadera