tisdag 27 september 2011

...bm besök och galen längtan

Jag och världens bästa blivande pappa, bilden är tagen för något år sedan. Du är bäst fina Mattias och utan tvekan världens bästa stöd

Idag hade jag mitt sista BM besök innan det är dags för övertidsbesöken. Vi pratade lite förlossning och min konstanta magsmärta. Min goa BM gjorde ett urinprov och skickade det på så kallad odling, hon misstänker att urinvägsinfektionen fortfarande bråkar med mig så jag får besked i veckan om det blir ytterligare en kur antibiotika. Hon mätte även magen som såg fin ut, det absolut bästa beskedet idag var att bebis nu äntligen ligger helt rätt med huvudet. Hon har även sjunkit ner dock är hon inte helt fixerad ännu. BM tyckte det hade hänt jätte mycket sedan senaste besöket, dock trodde hon tyvärr att vi skulle ses igenom om 2 veckor, dvs när jag är i vecka 41. Jag hoppas hon har fel, men magkänslans säger annat.

Jag har idag efter ännu en sömnlös natt lyckats ta mig till jobbet och försökt gjort någon nytta, men jisses va svårt det är att fokusera på att arbeta när man bara tänker på den lilla grejen som bor i min mage. Jag känner sån otrolig längtan efter henne och jag kan inte med ord beskriva hur mycket kärlek jag kommer ha och ge den lilla envisa tösen, jag håller nästan på att spricka för att min kropp är så fylld med känslor. Jag är så otroligt nyfiken på henne och jag vill så gärna lära känna henne, jag vill lukta på henne, pussa på henne och bara titta på henne tills ögonen börjar svida. Kan inte förstå att jag inom 3 veckor kommer vara mamma till en liten tjej, en liten människa som jag ska ge så mycket kärlek. Usch, är nog ganska känslig märker jag, jag tänker skylla på de sömnlösa nätterna :-) Efter jobbet och BM besöket hade jag en Elma dag, jag strosade runt lite på Erikslund, tog en lunch och fika med mig själv och shoppade lite nytt som jag snart hoppas få plats i. Är nu rätt trött och hoppas på en natt med god sömn.

Just ja, denna vecka flyttar min fina kusin S med familj upp till Västerås, jag är såååå glad för det och det ska bli så härligt att ha dig så nära.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar