måndag 12 september 2011

...jätte bebis


Nu kretsar verkligen alla mina tankar kring bebisen i min mage. Igår när vi fick gör ett extra ultraljud för att kika på hennes hjärta fick vi också en så kallad viktuppskattning. Vår bebis som det verkar nu är nog ganska stor, jag har lite svårt att förstå hur det kan komma sig då jag inte är speciellt stor och både jag och Mattias var dryga tre kilos bebisar när vi föddes. Jag vet inte riktigt hur rätt dom har när dom gör en sådana viktuppskattningar men jag börjar nu känna lite obehag inför förlossningen. Tänk om det är en jätte bebis, kan inte vara så skönt för mitt kön... Någon som gjort sådan viktuppskattning och har lust att dela med sig av sina erfarenheter?

Alla dessa tankar driver mig till vansinne, kan hon inte bara ta och komma nu?

/E

3 kommentarer:

  1. Min mage var 2 hack under medel men ut kom 4,1 kg.:) Iförsig 2 veckor över tiden. Men vår viktuppskattning + vad barnmorskan kunde känna stämde bra. Hon är ju tjej så gigantisk tror jag inte att hon kommer va! Det fixar du!:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, till mig sa dom att Bella skulle väga över 4 kg om jag gick fullt ut, jag va livrädd. Sa till min man att dt aldrig skulle gå, haha! Fast jag gick fullt ut och hon vägde 3555, så jag tkr inte du ska lyssna mkt på dom, fast man gör ju dt som förstföderska. Va inte orolig, dt blir bra :) lycka till när dt blir dags. Kram Almina fd Bilalovic ;)

    SvaraRadera
  3. M - Men Orris var ju en lång kille :-) Som vi nu saknar en massa, dags för er och hälsa på oss snart.

    Almina - Skönt att höra att någon annan var livrädd :-) Kramar

    SvaraRadera