onsdag 6 mars 2013

...pippi överallt

Ni vet ju redan att vår lilla skatt har Pippi som idol. Hon har en Pippi docka, massor med filmer, Lilla gubben, p-jay ja you name it. Det första hon säger när jag hämtar henne på förskolan är typ Pippi. Vi låter henne titta cirka 30 minuter om dagen och när det ska stängas av så blir hon tokig, oftast är det i samband med att Mattias dyker upp här hemma så det brukar distrahera något i alla fall.

Idag i alla fall kom Mattias hem med en lite present till skatten. Nämligen en Pippi peruk. Om hon blev glad? Ja det tror jag nästan ni kan lista ut.

Vår alldeles egna lilla mini Pippi.

 När hon fick gå ner från stolen sprang hon raka vägen in till sovrummet och sedan fram till spegeln. De skrattet hon bjöd på värmer hjärtat för resten av livet.

 Sedan var det dags för mamman och dra på sig peruken. Hon tyckte nog mest jag såg fånig ut. Det tycket nog jag också men vad gör man inte för sitt barn?

 Öh mamma kan du ta av den där?

Sedan tyckte skatten att pappa skulle vara Pippi och att hon skulle få kika på Pippi en liten stund till.

Våra eftermiddagar här hemma är så himla mysiga. Jag och skatten dyker upp här hemma runt 14:30 och hon har nu verkligen fått grepp om våra rutiner. Hon vet att hon får mellis när vi kommer hem, efter det går hon själv till tvättstugan där vi byter blöja, sedan leker vi en stund på hennes rum, vid halv fem tiden börjar jag laga mat och hon brukar då sitta på golvet i köket och leka med någon bok eller pussel, efter ett tag tröttnar hon och då åker Pippi fram, runt halv sex dyker Mattias upp och då äter vi middag alla tillsammans. 

Nu mys med min fina man.

/E

6 kommentarer:

  1. OOOOOOOOOOHHHHHHHH JAG ÄLSKAR MIN FINASTE PIPPI

    SvaraRadera
  2. Aww gud va gulligt! Hon ser så lycklig ut!! Kan tänka mig att det känns jätte häftigt att se ut som Pippi när man har henne som idol!! Aw så söt!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men eller hur :-)
      Tack för dina fina ord. Kramar

      Radera
  3. Åh vad söt hon är i tröjan! Passade ju henne perfekt! Såg den fina fotbollströjan i garderoben i senaste inlägget också. Heja Me&I!! =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. så söt!! vår lilla tjej älskar också pippi... så jag undrar vart ni köpt peruken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pippi är ju fantastik :-)
      Mattias fann peruken hos BR-leksaker.
      Kram

      Radera