fredag 4 juni 2010

...jag är inte död, bara lite upptagen

Idag är det första dagen på jobbet på en hel vecka. Har så sjukt mycket att göra, och jag bara njuter. Har även idag fått ett mycket roligt uppdrag som ska vara klart nästa vecka. Men nu känns de göttigt att vara tillbaka i vuxenlivet igen, studentlivet är mycket speciellt och jag har under mina 6 månader på MDH insett att slöare människor än studenter är svårt att hitta.

Jag har ju arbetat snart 6 år innan jag bestämde mig för att börja plugga, och att plugga är ingenting om man jämför med att arbeta heltid varje dag i 6 år. Under dessa månader har jag hunnit plugga på heltid, jobba på heltid och ha ett socialt liv. Jag förstår mig inte på de människorna jag läst tillsammans med, de flesta pluggar på heltid och gnäller konstant på att de är så trötta, att de inte hinner med, att de är stressade osv. Men jisses, varför känner inte jag av de symptomen fast jag har dubbel sysselsättning. Det är klart jag också känt mig stressad, men inte som dom andra. Studenter har det jäkligt soft, styr sin tid själva och kan bestämma själv om de ska börja plugga kl 8 eller kl 11. Och om det är jätte soligt en dag kan det ta med sina böcker och sätta sig i solen och läsa, men så är inte arbetslivet, bara för att de är soligt så kan jag inte släpa ut mitt skrivbord och sätta mig solen och jobba. Nog med gnäll, är bara så trött på alla som säger att studenter är så stressade och mår så dåligt och jada jada jada. Se på mig, jag mår som en prinsessa.

Har inte hänt speciellt mycket den senaste veckan, vi är billösa så det mesta är rätt omständigt just nu. Vi letar bil förfullt men ännu har ingen riktig pärla dykt upp. Vi var till M-bilar i Västerås och kika lite, men dom är så jäkla dryga så då fortsätter jag hellre att vara billös. Jag har även skrivit sista tentan för terminen som gick helt ok, borde bli godkänd :-) Idag blir det ett besök till frisören då mitt hår är typ orange och utväxten ser ut som på vilken syrre brud som helst. Imorgon ska tok Mattias och hans tok syster och Mattias tok kompis J samt M-år springa Stockholm marathon, jag ska självklart med och vara deras stöd.

Nu back to work

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar