söndag 27 juni 2010

...veckan som varit

Denna vecka har gått så himla fort. Har haft fullt upp på jobbet och sedan har varje eftermiddag tagits till vara då sommaren har kommit till Skultuna. Jag summerar veckan i ett enda inlägg.

Måndag till torsdag har jag jobbat på som en tok. Det är full fart på jobbet och nu börjar folk pysa iväg på semester så man vill hinna få så mycket som möjligt gjort innan det är dags för min
semester. Sommaren har kommit till Skultuna och kvällarna har spenderats ute i trädgården där vi har pysslat en massa.

I torsdags var vi iväg till Tabazco med min familj på middag. Vi hade verkligen super mysigt och det är alltid lika roligt och hitta på något med familjen, ni är bäst i världen. Vi åt en massa gott och drack en massa gott och snackade en massa strunt :-)

I fredags var det dags för midsommar, wiee. Jag hade verkligen sett fram emot denna midsommar nå enormt, jag var lite orolig när jag vakna att den inte skulle uppfylla mina förväntningar men det blev utan tvekan den bästa midsommaren ever. Vi blev hämtade av J tidigt på fredagsmorgonen, sedan plocka vi upp T och åkte raka vägen till Bålsta där T:s snälla föräldrar har sin båt som vi skulle få låna. Vädret var grymt, och vårt mål var att ta oss till Mariefred. Båtturen på dryga 6 timmar i detta inkluderas ett stopp för lunch var helt perfekt. Mälaren var hur fin som helst och vi njöt av solen, goda öl och lugn och skön avkoppling. Väl framme i Mariefred var jag helt tagen av den vackra lilla stad vi hade kommit till, båten hade vi dryga 300 meter från Gripsholmslott så utsikten kunde vi inte klaga på. Vi strosade en sväng i stan, drack öl på en härlig uteservering, grillade och dagen efter gick vi en tur på slottet. Oh jag är verkligen mer än nöjd med denna midsommar, tack än en gång fina J och T för att ni ville ha med oss som sällskap.

Idag har vi njutit av solen till max. Från tio imorse och fram till nu har vi pysslat ute. Nu blir det en film i soffan.

Kära läsare, njut av solen. Är inte Sverige helt fantastiskt på sommaren?

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar