måndag 4 januari 2010

...galet dyrt

Så himla skönt det känns med vardag igen. Jag känner mig på g och det känns som att det kommer bli en riktigt bra arbetsvecka. Känns även riktigt bra och ha satt igång med träningen igen, nu kommer jag bli piggare och kanske lite snyggare :-)

Läste igenom den preliminära studenlitteratur listan och tänkte att jag skulle plocka ihop böckerna på Adlibris, antar att det är billigare på nätet. Men allvarligt talat 6 böcker för 2789 kr. Det är ju helt bissart dyrt. Den dyraste boken kostar 1139, hur kan lite text och papper kosta 1139 kr? Jag är lite i chocktillstånd, så nu ska jag ut på nätet och surfa efter begagnade böcker. Om man har tur kanske man kan fynda någon bok iaf.

Inatt drömde jag att jag jobbade på en oljeplattform, det var bara jag som var tjej och för att passa in hade jag rakat av mig allt hår på huvudet, hm undra vad det betyder?

/E

3 kommentarer:

  1. Haha välkommen till studentlivet Elma, sådär kommer det vara på varje kurs... Däremot behöver man oftast inte läsa alla böcker varje kurs men det är ju svårt att veta innan... Gå på första föreläsningen och se vad läraren säger.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. haha...ja usch fy för dyr studentlitt. men som ovan skrev Oftast behöver man bara plocka ut godbitarna och inte följa hela listan slaviskt, dessutom e 30 p fördelade på hela terminen så vissa böcker kan du vänta med att införskaffa ända till april =)
    Vad ska du läsa för ngt?
    Kram/Alma

    SvaraRadera
  3. M - Tack för tipset :-D

    Alma - Mm, det har du rätt i. Dumt och köpa allt på en gång. Jag ska läsa företagsekonomi som består av 4 kurser bla marknadsföring och organisation. Fortsätt vara en duktig bloggerska, roligt och få va med :-)
    Kram

    SvaraRadera