söndag 24 januari 2010

...min helg

Jag och Mattias under vår promenad


Jag är en dålig bloggerska på helgerna. Jag känner bara att tiden inte riktigt räcker till. Men men.

Fredag: I fredags var jag i skolan hela dagen. Hade en föreläsning på förmiddagen som var intressant. Duktig lärare som pratade så man förstod :-). Sedan blev det massa plugg inför den individuella uppgiften. Efter skolan åkte jag och Mattias och handla. Absolut den värsta dagen att handla på är fredag, men vi kände att det typ var då eller aldrig. När vi väl kom hem så hjälptes vi åt att laga mat. Det blev trerätters med gott vin. Självklart stirrade vi på Låt oss dansa :-)
Lördag: Vilken mysig lördag vi hade. Hela familjen trängde ihop sig i lillebrors bil och åkte till Örebro för att fira min kusin som hade fyll 18 år. Min släkt är helt underbar och man känner sig så himla välkommen. Maten dom bjöd på var grym och lika så tårtan. Men det absolut bästa är att få spendera lite tid med familjen. Ni är gryma! När vi sedan kom hem var det bara att kladda på lite extra smink för att sedan åka in till stan och äta en trevlig middag på Limone med fina vänner.
Söndag: Idag har det varit en sån där dag när man haft en miljard måsten. Vi har städat, vilket verkligen behövdes då det var typ 3 veckor sist. Vi tog även en promenad ute i kylan. Brr, jag höll på frysa till döden. Nu äter vi mat och snart blir det Sommaren med Göran i bion.

Imorgon är det skola, i Eskilstuna.
/E

2 kommentarer:

  1. Låter som en helt underbar helg måste jag säga. Hoppas att vi snart kan ses!
    Förresten har min kära bror någon ny blogg?

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej Lindis!

    Klart vi ska ses, vi längtar efter trollen. Vi kanske kan komma ut till er och busa till helgen som kommer?

    Matte har ingen ny blogg. Han är en tråkis :-)

    Kram kram

    SvaraRadera