fredag 29 juni 2012

...den där tomten




Den börjar ta form och vi är så glada för det. Idag har det varit ett gäng hantverkare här och slitit och hunnit med massor, min bror som är grävmaskinist håller faktiskt fortfarande på, utan tvekan världens bästa lillebror. Nästa vecka tror jag trädäcket är klart och poolen är igång. Imorgon ska eventuellt pappa komma hit och hjälpa Mattias att få igång poolen, sedan ska den saneras och sargen ska fästas på plats. 

Vi har valt att blanda sten och trall då vi tycker det känns lite roligare. På bilderna ser det ut som att trallen kommer ha olika nyanser, men så är det inte. Den mörka trallen är lagd i år och den ljusa förra året, allt ska oljas till samma nyans inför hösten. All jord ni ser på bilderna kommer bli en enorm gräsmatta och en perfekt lekyta till Freja. Växter ska planteras, blir mycket japanskt och kanske ett litet grönsaksland. Freja ska också få en lekstuga som kommer vara en liten minivariant av vårt hus, den har pappa lovat att snickra ihop. 

Målet är att allt ska vara klart innan sommaren är slut så vi nästa sommar kan njuta. Innan denna sommar är slut hoppas jag verkligen att vi ska kunna ställa till med ett poolparty.

Bygga hus är fantastiskt roligt, men att få anlägga en tomt/trädgård är till och med snäppet roligare.

/E

5 kommentarer:

  1. Läst din blogg ett tag vore kul att veta lite om dig och m, hur träffades ni, hur länge har ni varit tillsammans var Freja planerad? Glad sommar Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du följer bloggen :-)

      Kanske kommer ett sånt inlägg lite längre fram.

      Kramar

      Radera
  2. Min man bygger hus och det är verkligen skillnad på hus/tomt priser i Västerås jämnfört med Göteborg där vi bor.Jag är från Västerås och har många ggr tagit upp om vi inte skulle flytta hem igen.Vi får ju rätt mycket pengar för vårat 550 kvm stora hus med 2000 kvm tomt och kan praktiskt taget bygga vad/var vi vill i stan men han kan ju tyvärr inte flytta på sina företag:(
    Jag längtar hem!Tycker det är mysigt att läsa Västeråsbloggar för då känner man sig lite mer hemma iall fall även om vi har det jättebra & fint här i Götet:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Göteborg är ju helt fantastiskt. Vi ska ner dit om lite drygt 2 veckor.

      Om ni blir sugna på flytta upp är den en jätte fint tomt till salu bredvid oss, och på köpet får ni oss som grannar och vi är faktiskt super trevlig :-)

      Kramar

      Radera
  3. Ja Göteborg är fantastiskt men du vet väl vad dom säger..man blir aldrig nöjd med det man har utan vill hela tiden ha något annat:)Vart ligger eran tomt?Barkarö?Själv skulle jag kunna tänka mig att bo på enhagen/ekbacken eller tidö lindö kanske.I göteborg skulle jag däremot helst villa ha havstomt vid saltholmen eller hovås:)Men där snackar vi sjuka priset.Såldes nyss där för 17 miljoner.det får jag typ 5 hus för i Västerås:)Hoppas ni får en trevlig semester i Göteborg och tur med vädret.Själva drar vi till orust och bor vid havet i en vecka så vädret är MYCKET viktigt;)

    SvaraRadera