onsdag 13 juni 2012

...värme, värme och återigen värme


Värmen här är helt galen, svenska (jag är inte svensk i know, men min kropp är typ genomskinlig) blekfisar som oss kan inte riktigt hantera denna hetta inte heller solens strålar. Mattias är bränd, jag är bränd och även lilla Frejsan som spenderat all sin tid i skuggan har fått lite färg på kinderna. Det absolut bästa med sol och bad semestrar är att det verkligen inte finns några måsten, egentligen är det inte riktigt vår grej men nu och några år framöver är det lillan som styr.

Har nu slagit oss ner i lobbyn med ett glas vin, snart blir det middag och tidig kväll då skatten är tröttare än någonsin. Solen och värmen tar verkligen på hennes krafter, och även våra. Får man erkänna att man har lite hemlängtan? :-)

Hoppas ni har det fint där hemma, har hört att värmen ännu inte hittat dit.

/E

1 kommentar:

  1. Åh vad fint ni ser ut att ha det. Blir lite avundsjuk här =) Men jag förstår hur du menar med värmen, är likadan. Vill gärna vara brun men vill helst slippa ligga och gassa ;) Eller det fungerar ibland, men ja.. då måste jag verkligen vara inställd på det.

    Fy med myrorna i inlägget längre ned, hoppas ni hittat annan mat till Freja. Superfin hon var i sin uv-dräkt. Ska leta reda på en till Meja också till sommaren. Har du något tips? Har mest hittat rätt fula ;)

    Ha en fortsatt fin semester! Kramar!

    SvaraRadera