onsdag 27 juni 2012

...en förmiddag hos oss

Freja har ju aldrig varit bebisen som sover speciellt mycket. Det har medfört att förmiddagarna här hemma ibland känns väldigt långa. Idag ska vi träffa L och S med sina barn för en lunch på staden. Ska bli mycket trevligt då det var alldeles för länge sedan sist.

En förmiddag hos oss ser ofta ut såhär:

Freja vaknar mellan 6 - 6.30 hon får välling och nya blöja efter det är det full fart.
Jag försöker dricka en kopp kaffe samtidigt som jag håller koll på henne, hon är snabb som ett spjut och bokstavligt talat överallt. Jag hinner så klart aldrig dricka upp kaffet innan det blir kallt och är därför oerhört tacksam att vi har en micro, kaffe uppvärmt i micron funkar :-) Samtidigt som Freja härjar runt försöker jag klä på mig, sminka mig och ta reda på all tvätt i tvättstugan. Vid klockan nio blir hon trött och jag har bestämt mig att hon nu ska få somna på egen hand, la in henne i hennes rum vilket gick över förväntan. Nu har hon sovit dryga timmen och jag har hunnit med massor. Nu hör jag henne jollra, då kör vi igen...

Ha en fin dag.

/E


Frejas mycket märkliga krypteknik


Kaffekoppen i micron


Dagens mamma, mitt hår ser grönt ut på bilden :-)

4 kommentarer:

  1. Vilka fina jeansshorts, önskar att det var shortsväder hos oss också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Det var inte shortsväder här heller, frös ihjäl när vi åt lunch utomhus. Men är det sommar så är det :-)

      Kram

      Radera
  2. Kul att fö höra om er vardag :)

    SvaraRadera