torsdag 5 november 2009

...alcatraz, downtown, bio












Dagen började med att vi plankade på en cablecar. Man måste ju försöka spara lite pengar. Staterna är dyrare än vad man tror :-) Efter det blev det en bamsefrukost på The Eagel Cafe på Pier 39. Super goda pannkakor och den första goda kaffen i SF.
Vädret var riktigt tråkigt imorse och det blåste rätt rejält. Frusen som jag är och även smart vill jag tillägga köpte jag en turist fleece vid Pier 39. Ett smart drag av mig, man höll på att blåsa bort från färjan till Alcatraz. Väl framme på The Rock tittade solen fram och vi fick se SF;s skyline från sin bästa sida. Vi gick en tur på Alcatraz med varsina hörlurar som guidade oss bland cellerna på det gigantiska fängelset. Förutom besöket på fängelset så bjöd ön på fantastisk vy mot SF och även mot Golden Gate. Efter ett par timmar åkte vi tillbaka till fastlandet. Tanken var att vi skulle promenera upp till Coit Tower, som nog är SF:s nästa högsta punkt efter Twin Peaks. Vi gick ca 1/4 och jag höll på att dö. Brant som tusan och en miljard trappsteg. Så jag gav upp. Mattias var nog också lite trött, men tuffingen vill inte erkänna. Vi tog en promenad mot Downtown och där åt vi en sen lunch på Jamba Juice som vi starkt rekommenderar. Promenaden forsatte sedan till en biograf där vi såg en film och käka popcorn. Nu är vi tillbax på rummet och laddar inför en massa gott vin ute i Napa Valley imorgon.
Kramar/ E & M

1 kommentar:

  1. Matte ser ju ut som en riktigt gammal fånge. - Elma, varför släppte du ut han... //Martin

    SvaraRadera