tisdag 24 november 2009

...julklappar eller inte?


Julen närmar sig med stormsteg och idag är det precis 1 månad kvar. Jag älskar verkligen julen. Inte för presenterna eller något sådant, jag älskar liksom julen för att man bara får vara. Jag älskar och stiga upp på morgonen och känna kylan utanför täckte, dra på mig morgonrocken och sedan stiga upp ur sängen och äta lussebullar 8 på morgonen. Jag älskar att vi samlar både min och M:s familj och bara tar det lugnt tillsammans.

Det här året har jag och Mattias bestämt att vi ska vara hemma hos oss och fira jul. Förra året flängde vi som tokar och det blev typ 5 stopp vilket innebar stress stress stress och kl 20 på kvällen var man helt slut och då villa man åka hem. Vi har sagt att alla som vill är jätte välkomna hem till oss, men det ser faktiskt ut som så att det bara blir jag och Mattias och sedan mina föräldrar och lillebror. Vi vet liksom inte om någon annan kommer joina oss. Vi har ju inga egna barn, så det är roligare för Mattias föräldrar att åka ut till Mattias syster som har två mysiga små troll vilket absolut inte är något konstigt.

Nu börjar iaf frågorna komma, vad önskar ni er i julklapp? I helgen har vi vår första bröllopsfest och alla har redan frågat vad vi önskar oss i bröllopspresent. Det är jobbigt att önska sig saker när man liksom känner att man har allt. Vi har några grejer som vi skulle vilja ha och dom är sådär super dyra så vi avvaktar med julklappar. Så fram till dessa kära familj, vi kanske ska hoppa över julklappar till oss vuxna i år och bara köpa julklappar till barnen (när någon sagt så tidigare år har jag valt att räkna in mig i kategorin barnen, men nu är man ju gift så det håller ju inte, hehe). Eller vad sägs? :-)

Nu ska jag jobba med vår hemsida. Vi har en deadline att den måste vara klar senast nästa vecka. Så nu måste jag jobba ihjäl mig.

Just ja, jag höll nästan på att glömma. Jag vill skicka en bamsekram till kära svärmor och hennes L som tänkte på oss under deras minisemester i Italien. Ni är verkligen helt super.

/E

1 kommentar:

  1. Håller med att man inte ska stressa under julen därav vårt val att också vara hemma för barnens skull. Synd att vi inte kommer att fira julen tillsammans, men det blir nog mer och mer så att man kommer att sätta den egna familjen först!
    Ses på lördag

    SvaraRadera