onsdag 25 november 2009

...stress inför festen

Festen närmar sig med stormsteg. Och det blir bara mer och mer grejer som ska hinnas med innan lördagen. Tänkte att jag skulle skriva en liten lista så jag kan bocka av efter varje avklarad grej. Jag är en list människa, det är skönt med listor.

- Hämta stolar
- Hämta bord
- Köpa sista maten
- Köpa blommor
- Köpa sidenband
- Köpa strumpbyxor
- Fixa fotoväggen
- Städa undan möblerna
- Hämta kyl för dryck
- Göra iordning all mat
- Städa
- Fixa spellista
- Fixa små skyltar för varje maträtt

Det ser ut som att det är rätt så lite kvar att göra. Problemet är bara att det ska fixas och donas med bilar eftersom vår bil är en liten plutt så vi får inte in nånting i den. Så vi behöver låna bil idag, på fredag och på måndag. Blä. Som tur är kommer två tjejer hjälpa oss på lördag så förhoppningsvis kommer vi kunna slappna av.

Sedan är det galet mycket att göra på jobbet hela veckan. Jag har även lovat att jag ska bjuda på lunch hemma hos mig på fredag. Jag har ett läkarbesök (inget fel på mig, rutin koll bara) på fredag fm som jag också måste hinna med. Jösses, varför måste man sova?

/E

3 kommentarer:

  1. Säg till om ni behöver hjälp. Stort eller smått. Längtar till fredag. Jag behöver lite positivitet just nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Festen på lördag menar jag ju :)

    SvaraRadera
  3. Men lilla vännen, jag har ju sagt åt dig att jag kan fixa och dona hur mycket som helst! Har ju all tid i världen.=)

    Vi kommer iaf tidigare på lördagen så hjälps vi åt att fixa det sista!! Ska bli såååååå kul!!

    Puss på dig!

    SvaraRadera