torsdag 15 juli 2010

...står det i våra pannor?

Igår var jag och pappa till Elgiganten för att han skulle köpa ny mobil. När vi stod i varuutlämningen och vänta på att få hjälp kom en man på cirka 55 år in, med sig hade han sin son på dryga 35. Medan vi satt där och vänta började den 55 årige mannen att prata med oss, först var det ett rätt så fredligt samtal där bla fotbolls VM kom upp. Men något hände i den karls skalle och hans sons skalle också, helt plötsligt börja han kläcka ur sig kommentarer att vår statsminister är värre än Hitler och att fångarna i förintelselägren fick bättre sjukvård än vad vi får i Sverige. Han gnällde på att det var så svårt att komma fram till vårdcentralen på telen, han gnällde på att moderater var kriminella (Littorin), han gnällde på att det inte fanns plats på sjukhusen, han gnällde på att det var så svårt att vara arbetslös då man inte fick någon A-kassa. Jag och pappa stod mesta och strirra på han, pappa fick även ur sig en fråga vad han tror blir bättre om Mona, kommunisten samt miljökärrningen får styra? Han hade inget svar förutom att det var bättre förr. Då sa jag att jag aldrig i mitt liv skulle kryssa någon av de rödgröna partierna för att jag inte vill att Sverige ska vara styrt av kommunister (det är faktiskt 2010 nu), han fick då ännu än knäpp och börja gapa om att vi hade jobb, jadajadajada. Då sa jag till honom att iställe för att stå här och köpa en tvättmaskin kanske du skulle sitta på arbetsförmedlingen och söka ett jobb, för vill man ha ett jobb så finns det jobb. Han blev tokig, tur att pappa fick sin telefon annars tror jag att han hade slagit ner oss. Pappa var så duktig och behärska sig, hade han startat en diskussion med dessa två dårar hade vi aldrig kommit därifrån.

Jag förstår inte riktigt, stod det i våra pannor att vi är moderater?

Jaja, skum var han iaf, och jäkligt otrevlig.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar