onsdag 19 oktober 2011

...det har sina fördelar

Då vi bara har en bil so far har jag inte lyckats tagit mig hemifrån en enda gång denna vecka. Det har varit rätt skönt och jag lär fortfarande känna min lilla dotter vilket är underbart. Varje dag lär hon mig något nytt och jag känner att mina rutiner lite smått börjar sätta sig, iaf de rutiner som finns på dagarna då hon oftast är hur go som helst. Nu sover hon som en liten ängel och jag sitter bredvid henne och lyssnar på hennes andetag och små snarkningar.

Nåja, idag hade jag iaf kollegan M på besök, han skämde bort mig med lunch och lite vuxenprat. Insåg idag att jag faktiskt saknar lite vuxet sällskap om dagarna, dock har jag ärligt talat inte riktigt känt mig redo. Min kompis T är också mammaledig och hon skulle nog kunna hänga med mig men jag vill bara lära känna Freja lite mer innan jag börjar hitta på saker.

Det jag ville komma fram till egentligen i detta inlägg var att vara hemma hela dagarna har sina fördelar, den största fördelen av dem alla är att man inte slösar pengar i onödan. Se bara bilden nedan :-) Dock börjar jag känna lite shoppingsug, garderoben skulle behöva sig ett litet lyft då jag knappt köpt några kläder de senaste året.

Föregående månad 39 000 kr, då var jag inte tydligen inte bara hemma :-) Denna månad fjuttiga 14 000 kr ;-) Vi kanske skulle skaffat Freja tidigare? Hehe...

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar