söndag 16 oktober 2011

...missnöjd

En desperat pappa gungar en missnöjd liten tös

Vi börjar bli lite smått frustrerade här hemma. Allt vi gör verkar inte räcka till för att göra lillan nöjd. Jag matar nästan varje timme, vi byter blöjor så hon slipper vara blöt om rumpan, vi har henne hud mot hud, vi gungar henne i vaggan, vi pratar med henne och inget verkar funka. Hon vill inte sova och är vaken större delen av dagen och natten, henne tårar gör ont i mammahjärtat och när hon gråter gråter även jag. Vi misstänker att min bröstmjölk har blivit lite tunn och mättar inte hennes lilla mage. Mattias har nu köpt ersättning och vi ska försöka ge henne det när natten närmar sig för att se om hon blir nöjd. Vad kan man göra om bröstmjölken inte är tillräcklig? Jag vill ju så gärna amma...

Idag är det iaf sista dagen för mig och Mattias tillsammans här hemma, och ärligt talat så är jag tok nervös inför imorgon. Tänk om hon fortsätter vara såhär missnöjd, då blir nog jag rätt låst här hemma.

/E

3 kommentarer:

  1. Kolik? Min dotter gjorde likadant jag gjorde inget annat, nästan, än att amma i fyra månader för att hon inte skulle skrika : (

    SvaraRadera
  2. Grattis till tjejen Elma! Jag hade nästan samma problem som dig med amningen och jag ville också gärna amma. Men man får se till barnet, blir det nöjdare på ersättning så är det kanske det bästa? Efter ersättning så blev Tova hur nöjd som helst och då även vi föräldrar...Kändes tungt att inte kunna amma i början men sen såg jag bara fördelar med ersättning. Så mkt friare man blev när man kunde få hjälp med att ge henne mat. Lycka till!
    Kram Anna Jansson
    fjan.blogg.se tova som lösenord och användarnamn om du vill kika ;)

    SvaraRadera
  3. Sådär hade vi också det med Meja i början. Det är såhär det ska vara trodde vi.. jag menar, vad vet man? Men efter att vi varit på bvc så sa sköterskan att hon hörde och såg på henne att hon hade ont i magen. Så det var därför hon haft något kolikliknande. Eller ja, innan dess skrek hon också jättemycket men det var ju för att min mjölk var näst intill obefintligt. Provade ersättning och det funkade, sen blev det hysteri igen. Jo.. hon var i alla fall känslig mot mjölkprotein. Så vi fick prova en ersättning som vi fick på recept på apoteket, Nutramigien heter den. Det var som dag och natt. Hennes magont släppte nästan på en gång efter att vi börjar med det. Super!

    Ring och prata med bvc, dom brukar vara väldigt duktiga och har dom inget svar så blir man i alla fall lite lugnare när man pratat med dom (i alla fall jag) =)

    Hoppas skrikandet lugnat sig något och att första dagen hemma själva gått bra =)

    Kramar

    SvaraRadera