lördag 15 oktober 2011

...tji fick jag

När man tror att man fått lite rutiner kring sin lilla bebis så händer något och inget blir som planerat. Freja har varit jätte duktig och ätit med cirka 3 timmars mellanrum, den tiden hon inte ätit har jag och Mattias hunnit duscha, städa och laga lite mat, vi har till och med hunnit att ta oss ut på några promenader. Då jag inte är tok bekväm med min ammning än försöker jag uträtta det här hemma.

Igår kväll hände något, Freja bara vill äta, äta, äta och har knappt sovit något sedan kl 21 igår kväll. Hon är rätt missnöjd och allt vi försöker med resulterar i ännu mer monstertårar, det enda som just nu verkar funka är att jag slänger fram brösten. Jag är ärligt talat officiellt en ko, bröstmjölk överallt, oduschad och allmänt sunkig. Är det såhär det ska vara under ammningstiden? Någon som har någon förklaring på varför hon heeeeeela tiden vill ha mat? Jag har inget problem med att mata henne, det är ganska mysigt. Men nu börjar brösten värka och smärtan är rätt obehaglig, vad kan jag göra?

Just nu sover sessan för första gången på riktigt länge och jag passar på att slö surfa lite. Borde egentligen fräscha till mig lite, men skiter i det. Det får helt enkelt bli morgondagens projekt :-)

Kram från en trött Elma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar