torsdag 16 februari 2012

...den finaste människan


Vilken härlig personlighet vår lilla busunge har utvecklat. Hon är så mycket som Mattias men hon är även så mycket som mig, det är så härligt att känna igen sig i denna lilla människa.
Hon har en vilja av stål, hon är envis som bara den, hon är matglad som sin far, hon är glad, kärleksfull, nära till skratt, varm, mysig och listan kan göra sjukt lång. Det absolut mest underbara är så klart att hon är min, min alldeles egna lilla skatt.

Idag var det dags för ett besök hos BVC. Freja tycker om att vara där och precis som alltid var hon på strålande humör, skrattade, jollrade och fick vår BVC sköterska att skratta flera gånger. Freja är en stor tjej och väger nu nästan 7,5 kg och är 64 cm lång. Hon är kort och tjock :-), precis som jag när jag var liten. Efter det var det dags för mammagrupp och Freja jollrade på som en tok, H som håller i dessa träffar fick knappt fram de hon ville säga då man knappt hörde något pga. lillans joller. Hon var jätte nyfiken på alla andra bebisar och höll en annan flicka i handen, slaskade lite på den också så klart :-) Härliga fina Freja...

Pappans tåg från Stockholm är försenat (ligger säkert några snöflingor på spåret), så vi är ensamma fram till 18:30. Jag kan inte bada henne på egen hand då hon är helt vild, så det får vänta till imorrn.

Hoppas ni haft en fin dag.

/E

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Oh tack snälla Johanna. Du, hur gick det med klänningen? Har den kommit än?

      Radera
    2. Hej, nej ingen klänning ännu, den skulle komma i början av mars. Mycket spännande :)

      Trevlig helg!

      Radera
  2. jag avgudar henne ...älskar den här tjejen alltså... längtar att träffa er igen .... pussa henne från mig ... mirre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh fina Mirre. Tack snälla du, jag tror alldeles säkert att hon älskar dig också :-) Många kramar från oss

      Radera