söndag 19 februari 2012

...igår och idag



Oh vilken underbart god middag våra vänner bjöd på igår. Jisses, tre rätter som alla höll galet hög nivå. Ovan på bilderna ser ni förrätten och efterrätten. Det var en mycket trevlig kväll och självklart var det lilla W och Freja som stod för underhållningen. Freja somnade vid 19:30 och fem minuters metoden har so far funkat briljant för oss. Kan utvärdera lite närmre när vi kört typ en vecka eller så.

Idag har vi varit på Babysim, Freja lilla Freja hon är vår lilla fisk. Den bebis som plaskar och låter mest där inne är utan tvekan vår lilla tös :-) Nu ska vi krypa upp i soffan och mysa med vår tjej och se lite film vi hyrt. Helgen är inte slut för vår del då Mattias är ledig imorgon också, jippie.

Hoppas ni haft en fin helg.

/E

2 kommentarer:

  1. Hur var Freja när hon var "nyfödd" hur sov hon då? Kan du inte berätta om 5minuters metoden hur gör ni och vad går den ut på! Kul blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Freja sov jätte dåligt när hon var helt ny, hon ville bara sova på mitt bröst vilket medförde att jag inte kunde sova, rörde jag mig en centimeter så vaknade hon. Nu har vi kört fem minuters metoden 4 nätter och det funkar utmärkt, hon var jätte ledsen första natten och skrek sammanlagt i nästan 1 timme. Nu somnar hon helt själv i sin säng och vaknar max en gång per natt. Men det har bara gått några dagar därför kan jag inte utvärdera det än, men så snart vi ser ett tydligt mönster kommer det ett inlägg om fem minuters metoden. Jätte roligt att du tycker om bloggen. Kram

      Radera