torsdag 29 mars 2012

...lchf frukost


Helt ärligt så tycker jag det är super svårt att äta varierande frukost nu när man äter enligt LCHF. Jag har druckit smoothie och ätit kokt ägg typ varje morgon nu och ibland skulle jag bara vilja äta en macka men nepp så blir det inte. Freja ville gå upp klockan fem och Mattias tog henne så jag fick ligga kvar en timme till, den timme gör så mycket. Eftersom hon vaknade så tidigt vill hon så klart sova tidigt på förmiddagen och när hon ändå hade somnat passade jag på att göra LCHF pannkakor. Super mumsigt, dock saknade jag sylten :-)

Recept på LCHF pannkaka.
2 ägg (gärna ekologiska)
1 dl grädde
1 dl mandelmjöl
1 matsked kokos

Istället för sylt.
Jordgubbar (skär de i mindre bitar)
2 matskedar kesella
1 matsked grädde
Rör om.

Snart kommer mams hit för att mysa med Freja, jag får pysa i väg en stund för ett träningspass. Känner mig så mycket piggare när jag får träna.

Ha en fin torsdag.

/E

2 kommentarer:

  1. Hej! Var glad att du får äta något iaf ;) Jag har kämpat på med mina soppor i elva dagar nu och börjar bli sjukt trött på smaken nu :) Vad duktig du är som kämpar på. Tycker att du redan är superfin men att undvika socker är nog bra för alla tror jag.

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så himla grym. Jag hade aldrig klarat av din diet. Jag klarar knappt av LCHF och då får jag ju äta hur mycket gott som helst. Nåja, suget går väl över snart hoppas jag. Annars blir jag galen :-)

      Jag tycker du är fin också, men man måste ju tycka det själv också. Det är ju huvudsaken. Kämpa på nu bruden, snart är det ju bröllop och då kommer du tycka att det var värt det.

      Kramar

      Radera