måndag 26 mars 2012

...resevagn

Quinny vs Mclaren



Vi tänkte först att vi skulle släpa med vår Bugga nu när vi ska till Prag, men jisses väskan till vagnen kostar dryga 1500 och det känns ju lite onödigt. Sedan hade vi typ bestämt oss för att köpa en Bugaboo Bee +, men den är nästan lika stor som vår Bugga när man fäller ihop den, så det alternativet föll bort.

Igår fick vi klämma på en Mclaren sulky (vet inte vad modellen heter men ser ut som den på bilden) hos M och M och den var super smidig, på vägen hem stannade vi på någon babyshop och klämde på några andra modeller bla. den på bilden från Quinny. Nu står det mellan dessa två och vi behöver göra en beställning pronto då leveranstiden kan vara crazy. Vad säger ni kloka läsare, vilken är bäst? Just nu lutar det faktiskt åt en Quinny då den går att fälla i fullt liggläge...

Har ni något annat tips?

/E

4 kommentarer:

  1. Jag har en Quinny till vår dotter och den är fantastsk tycker vi så jag rekommenderar den varmt! Lite och smidig men ombonad för barnet och väldigt smidig att packa i medföljande väska när man flyger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt svar, igår klickade vi hem en svart Quinny :-)

      Radera
  2. Är den i ett stycke när man fäller ihop den? Jag letat med. Tittar på Phil&teds med. Aaaaa blir inte klok. Men snart kommer vår resesäsong så jag måste bestämma mig..... Varifrån beställde du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      När man fäller ihop den är den tyvärr i två delar. Men trots det blir den pytteliten. Jag spanade också på Phil & Teds, de är faktiskt riktigt fina, känns lite som Buggan. Jag hade inte ens tänkt att köpa resevagn först, tänkte släpa Buggan, men insåg att det faktiskt är ganska osmidigt. Det vi föll för hos Quinnyn är att den har fullt liggläge vilket vår lilla tjej behöver. Vi får den nog idag och beställde den från Jollyroom.se. Frifrakt och toksnabb leverans.

      Kramar

      Radera