torsdag 29 mars 2012

...matblogg?


Jag som aldrig brukar laga mat har sedan vi (läs jag) började med LCHF i princip lagat all mat här hemma. De mesta har faktiskt blivit riktigt bra, idag blev det laxlåda. Super gott och så enkelt att det är löjligt. Måste dela med mig av detta recept.

200 gram kallrökt lax
500 gram frysta grönsaker (du väljer själv de du gillar)
4 ägg
3 dl grädde
1 dl riven ost (gärna västerbotten)
3 matskedar dijon senap

Rör ihop ägg, grädde, ost och senap. Häll grönsakerna i en smord form, strimla laxen och strö den över grönsakerna. Häll över äggröran och in i ugnen i 20 min på 200 grader. Inga kryddor behövs då laxen innehåller en massa salt. Jätte enkelt och enligt mig jätte gott, men jag älskar ju lax i alla dess former.

Hoppas det ska smaka :-)

/E

1 kommentar:

  1. Va duktig du är Elma, Skriv alla recept här på bloggen så kanske det kan hjälpa mig och Dado att äta nyttigare.Jag ska satsa sten hård sen efter jag fått lillan...då blir det stenhård träning..Lycka till med kosten och träningen...Kram

    SvaraRadera