lördag 8 december 2012

...vilken fredag


Den heeelt fantastiska förrätten, räkor med chili och koriander.

Har inte riktigt haft tid att kika in här för än nu.

Vill bara lite kort berätta om vår fantastiska fredagkväll. Vi hade skatten hos mina föräldrar under natten då vi var bjudna hem till Johanna och G på middag. Freja var så klart välkommen men vi misstänkte att det kunde bli lite sent vilket stökar till för skattens sömn.



Moules frites med en super god saffransaioli.

Vi blev rejält bortskämda och maten var verkligen suverän. Johanna är fantastisk i köket och jag är lite smått avundsjuk.

Johanna dominerar i deras fantastiskt fina nya kök.

Citron och marängpaj.

Kan ni förstå att kvinnan steg upp halv sex igår morse för att tillaga den godaste pajen jag någonsin ätit. Min Mattias är absolut ingen efterrättskille och jag blev mer än förvånad när han tog två bitar, då förstår ni hur gott det var.

Tack fina ni för all den goda maten, allt härligt skitsnack och för att ni mer än skämde bort oss. Måste vi göra om snart igen.

Kram/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar