måndag 18 februari 2013

...day home

När vi lämnade skatten på staden i lördags och min kropp var proppfull med Alvedon trodde jag för en kort stund att den envisa influensan hade släppt taget om mig, men så var inte fallet. Nåja den lilla korta stunden resulterade i ett besök på Store som hade fått in en massa nytt fint från Day.

Bland nyheterna fanns denna kruka, vas, skål eller ja kalla det vad du vill. Jag tyckte den var alldeles ljuvlig och slog därför till. Jag visste precis vad jag ville ha i den, härliga vårlökar. Minns inte riktigt vilka vårlökar jag köpte, men floristen på Amaryllis pratade väldigt varmt om de som står i min kruka så nu har jag mycket höga förväntningar. Tydligen så har dem likadana på Nyhetsmorgon, på deras stora bord.
  

Nej hörrni. Hur har ni gjort när influensan flyttat in i era kroppar. Jag har nu haft feber i sex dagar och mina krafter är lika med noll. Kan jag hjälpa till på något sätt för att det ska gå över? Är så trött och mör i både kropp och knopp och vill bara bli mig själv nu nu nu.

Ta hand om er.

/E

2 kommentarer:

  1. Stackare! Jag, O & F hade influensan för några veckor sen. 1,5 vecka höll det i sig. Tror tyvärr att det bara är att härda ut. Inte mycket man kan göra.:(

    Nu kör vi vinterkräksjukan istället. Alla 4. Förjävligt rent ut sagt!

    Krya på er och hoppas Freja är mycket bättre nu! Kramar

    SvaraRadera
  2. Krya på dig gumman:) Hoppas frejsan mår bättre..Vi kommer upp den 9 Mars:) Kommer bli kul att ses:) kram

    SvaraRadera