fredag 22 februari 2013

...fredag på riktigt

Nu var det ett par dagar sedan jag kikade in här. Det har helt enkelt berott på en envis influensa som äntligen släppt taget om oss. Mattias har i och för sig klarat sig men jag och Freja har varit helt trasiga och jag kan på riktigt inte minnas att jag någonsin varit såhär sjuk. Usch och fy...

Jag har idag jobbat ett par timmar, vi har fått jobba i skift jag och Mattias de senaste tre dagarna då skatten varit hemma och vi båda haft hur mycket som helst på våra jobb. Så för att ingen ska behöva vara hemma en hel dag har vi delat upp det i förmiddags och eftermiddagsskift. För oss har det funkat super.

Då förra veckan fredag var en förlorad dag pga. alla sjukdomar så kör vi fredagsmys all in idag. 
Vi började med att hämta ut ett paket som jag väntat på i snart sex veckor. Vad det är får ni se i ett senare inlägg :-)

Såhär glad blir man i alla fall när man får hämta ut paket en fredag eftermiddag.
 

Idag fick jag bestämma mat. Då influensan medförde en bristfällig aptit är jag därför extra glad att den nu hittat tillbaka. Jag ville ha en massa härligt gottit från delikatessdisken på Maxi och så fick det bli, goda ostar, goda korvar och så lite kex till det.

Till allt det gottiga dricker vi så klart vår favorit italienare.

 
När skatten sedan somnat åker godiset och filmen fram. Jag har verkligen sett fram emot Skyfall och förväntningarna är skyhöga (hehe).

Vi hörs kanske senare. 

/E

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att ni äntligen är friska!!!
    Och gud vad snygg du är och vilken härlig färgkombo på kläderna! :)
    Kram från Malin och Minelle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla fina Malin.
      Rosa och ljusblått är mina älsklingsfärger när våren börjar smyga sig på :-)
      Kramar

      Radera
  2. Vilken mysig kväll!!!;)
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fredagar är ju utan tvekan den bästa dagen på veckan :-)
      Hoppas du får en mysig helg, kramar

      Radera
  3. Vad härligt att ni äntligen är friska! Ha nu en riktigt skön kväll!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, nu äntligen är man sig själv igen :-)
      Ha en super mysig helg, kramar

      Radera