söndag 1 januari 2012

...det nya året


Efterrätten

Vårt nyårsfirande blev en lugn och mysig historia. Vännerna J, T och lilla W kom över vid 19 tiden och vi började kvällen med champagne och snittar. Sedan var det dags för barnen att få mat och uppmärksamhet. Freja höll sig vaken under hela förrätten och när hon sedan somnade runt 20:30 sov hon sedan hela natten och vaknade 6:30 imorse. Jag och Mattias var inte lika pigga som hon just då men pallrade oss ändå upp och underhöll vår lilla tjej. Känns crazy att det är ett nytt år, kan aldrig i livet tänka mig att detta år ska bli lika bra som förra året. Hur ska något kunna slå lillans ankomst? Nåja.. Har detta år inte avgett några löften, jag har bara bestämt att jag ska bli den bästa mamman ever.

Mattias stod ju och slavade i köket typ hela dagen igår och såhär såg vår meny ut:

Förrätt:
Tre lyxiga portionspajer med tre olika tillbehör och en yogurtröra

Huvudrätt:
Tournedos i tre akter med en frasig potatisbakelse

Efterrätt:
Mattias tre sorter mousse serverade i hemlagade strutar

Det var inget som var halvfabrikat igår och Matte gjorde tom alla såser själv, tom bearnaise som var vansinnigt go. Det var brutalt mycket mat och allt var så mumsigt. Matte min är en grym kock. Ovan ser ni bild på efterätten. Fotade alla rätter men när jag laddade in bilderna i datorn var alla suddiga förutom efterrättsbilden då den är tagen med telefonen :-)

Hoppas alla haft en toppen härlig nyårsafton.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar