torsdag 19 januari 2012

...vaggvisa


Denna skiva/bok slits hårt här hemma

Mattias upptäckte för några dagar sedan att Freja blev väldigt lugn när vi spelade vaggvisor för henne. Så jag tänkte igår på förmiddagen att jag skulle göra ett försök när det var dags för förmiddagsnapen, så jag slängde på skivan och gick därifrån, tio minuter senare kom jag tillbaka då sov nu. Jisses jag som brukar få vagga tills armarna domnar bort för att hon ska somna på dagen. Nästa tillfälle, Mattias skulle lägga henne igår och som oftast bråkar och stökar hon, jag tog då in datorn och satte på samma skiva och hon blev toklugn, med hjälp av lite vaggning somnade hon in och sov sedan fram till 2 då hon ville ha lite mat, somnade sedan om till 6. Hajjar ni? Vi fick sooooova. Tänkte imorse där vid åtta att jag skulle testa det här med vaggvisa igen, la henne i vaggan slängde på samma skiva och tio min senare så sov hon. Alltså allvarligt talats, vaggvisor is the shit.

Snart kommer T och lilla W för en playdate, myyys.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar